Κατάσταση Θεϊκή η έμπνευση, όπως το δηλώνει η ίδια η λέξη.
Λέξη σύνθετη που αποτελείται από την πρόθεση εν, που σημαίνει μέσα και από τη λέξη πνεύμα.
Έχει εισέλθει δηλαδή μέσα στην οντότητα άνθρωπος, κάποια ανώτερη πνευματική οντότητα, το πνεύμα της ίδιας της Φύσης.
Ο Σωκράτης προέβλεπε το μέλλον, με το δαιμόνιο που τον καταλάμβανε, τόσο για τον εαυτό του όσο και για τους άλλους.
Αυτό σημαίνει ότι, ο Σωκράτης ήταν θεοσεβής άνθρωπος.
Μόνο στους
θεοσεβείς οι Θεοί έδειχναν τέτοια σπάνια εύνοια.
Αυτή η γραμμή ερμηνείας γίνεται κυρίαρχη στη μεταγενέστερη
αρχαιοελληνική γραμματεία, όπου ο Σωκράτης παρουσιάζεται να προλέγει όχι μόνο
τις μελλοντικές πράξεις ατόμων, αλλά και την έκβαση πολιτικών και στρατιωτικών
γεγονότων, όπως η σικελική καταστροφή.
Η οντότητα ευρισκόμενη σε κατάσταση έμπνευσης ζει στο απόλυτο παρόν, ταυτίζεται με την ίδια την ζωή.
Μπορεί να δημιουργήσει έργα απολύτως αναγκαία για τον άνθρωπο ή καθαρά καλλιτεχνικά, τα οποία πάλι συμβάλλουν στην καλλιέργεια της εσωτερικής δομής του ανθρώπου.
Και στις δύο αυτές περιπτώσεις ο άνθρωπος είναι ο φορέας, το δε πνεύμα είναι εκείνο που πράττει.
Τα εξέχοντα έργα τέχνης, οποιασδήποτε τέχνης, είτε είναι ποίηση, είτε είναι ζωγραφική, ή αρχιτεκτονική ή οποιαδήποτε από τις άλλες τέχνες.
Έχουν την σφραγίδα του δημιουργού τους. Είναι θεμελιωμένα εξ ολοκλήρου στην έμπνευση του δημιουργού τους.
Αν δεν έχουν αυτή την σφραγίδα, θα πρόκειται για απλή αντιγραφή, που δεν έχει σχέση με το στοιχείο πρωτογενής δημιουργία.
Θα είναι τεχνικά άρτιο, ανάλογα και με την μόρφωση του αντιγραφέα, άλλα δεν θα έχει την μαγεία που αποπνέει το αληθινό, το πρωτογενές δημιούργημα.
Η έμπνευση απουσιάζει σε τέτοια έργα.
Όσο τέλεια και να είναι η αντιγραφή, θα παραμένει πάντα ένα αντίγραφο.
Στην επιστήμη υπάρχουν δυο κατευθύνσεις, η απλή πράξη και η βασική έρευνα.
Στην ερευνητική διαδικασία απαιτείται απαραίτητα το στοιχείο της έμπνευσης.
Τότε μόνο ο ερευνητής επιστήμων μπορεί να δοθεί ολοκληρωτικά σαν εραστής στο αντικείμενό του.
Αλλά και στην πράξη ενίοτε απαιτείται το στοιχείο της έμπνευσης.
Για παράδειγμα στην αισθητική χειρουργική, ο χειρουργός είναι γιατρός, αλλά και καλλιτέχνης ταυτόχρονα.
Ο αληθινός ερευνητής είναι αυθεντικός καλλιτέχνης, ο οποίος όταν ερευνά με έμπνευση θα προκύψει σίγουρα μια νέα πραγματικότητα ως προϊόν αυτής της έρευνας.
Αυτό αποκαλείται ανακάλυψη, κάτι που υπήρχε μέχρι τότε, αλλά βρισκόταν στην αφάνεια.
Ο δε άνθρωπος οδηγούμενος από μια ανώτερη δύναμη κατάφερε να το δει, να το ανά-καλύψει, να το φέρει στο φως της ημέρας και να το δώσει στην ανθρωπότητα για νέες εφαρμογές και πρόοδο της γνώσης.
Ο Δημόκριτος (460-370 π.χ) φιλόσοφος από τα Άβδηρα πίστευε ότι, η ύλη αποτελείται από αδιάσπαστα αόρατα στοιχεία τα άτομα.
Όμως απεδείχθη ότι, το συμπέρασμά του ήταν αληθές όσον αφορά την σύσταση των υλικών σωμάτων.
Σχετικά με την δομή της ύλης όμως η επιστημονική έρευνα της Φυσικού Λίζα Μάισνερ και του Χημικού Ότο Χαν, απέδειξε ότι και το άτομο διασπάται.
Οι δυο επιστήμονες εργάστηκαν με πάθος και έμπνευση και πέτυχαν θεωρητικά την διάσπαση του πυρήνα του ατόμου.
Η πίστη τους σ' αυτό που αναζητούσαν ήταν τόσο μεγάλη ώστε στην εποχή του Β! παγκοσμίου πολέμου με μεγάλες δυσκολίες και διώξεις πέτυχαν να εδραιώσουν την θεωρία της (σχάσης).
Μετά δε και την ανακάλυψη του Ενρίκο Φέρμι ο οποίος ανακοίνωσε ότι κατά τον βομβαρδισμό ατόμων ουρανίου με νετρόνια παράγονται άτομα μικρότερου ειδικού βάρους, το ενδιαφέρον τους αναζωπυρώθηκε και συνέχισαν την έρευνα με μεγαλύτερο ζήλο.
Η έμπνευση έρχεται στους καλλιτέχνες που έχουν πραγματική Αγάπη για το αντικείμενο της τέχνης τους.
Χρειάζεται ορισμένη ατμόσφαιρα για να αναπτυχθεί και να λειτουργήσει η έμπνευση.
Μόνο η Αγάπη θεωρείται κατάλληλη ατμόσφαιρα που μπορεί να λειτουργήσει ένας σωστός καλλιτέχνης.
Κάθε άνθρωπος έχει μια ευαίσθητη χορδή, που αν την ακουμπήσει κατάλληλο ερέθισμα, ανοίγει διάπλατα η πόρτα της έμπνευσης.
Αυτή η χορδή είναι κριμένη βαθιά στην εσωτερική δομή του ανθρώπου.
Αφυπνίζεται μόνο στον κατάλληλο χώρο που βρίσκονται τα αντίστοιχα ερεθίσματα, που την διεγείρουν και ανταποκρίνεται.
Ένα ταλέντο στην μουσική δεν θα διεγερθεί σε ένα συνεργείο αυτοκινήτων.
Αλλά σε μια αίθουσα συναυλίας θα νοιώσει αντίστοιχη συγκίνηση.
Είναι η κατάλληλη συνθήκη για να ερεθισθεί εκείνη η χορδή μέσα του, που του προκαλεί διέγερση και τον οδηγεί σε μια άλλη πραγματικότητα αληθινής ελευθερίας.
Όταν βρεθεί μόνος του επηρεασμένος από το γεγονός στο οποίο μετείχε, μπορεί να δημιουργήσει έργα με έμπνευση.
Η αγνή φύση είναι ότι πιο οικείο υπάρχει για έναν πραγματικό καλλιτέχνη, αισθάνεται ΈΝΑ μαζί της.
Η όραση είναι το κανάλι που διοχετεύει το ερέθισμα της ομορφιάς στον εσωτερικό του κόσμο.
Εν κατακλείδι η κατάσταση έμπνευσης είναι κατάσταση υπερβατική.
Ο άνθρωπος σε φάση έμπνευσης αναχωρεί για μια άλλη πραγματικότητα, καθαρά ιδιωτική πιο ουσιαστική για την ύπαρξη.
Η συγκέντρωση προσοχής είναι απόλυτη στο αντικείμενο εργασίας, ξεχνάς ακόμα κι' αυτές τις φυσιολογικές ανάγκες.
Ανάγκες φαγητού, ύπνου, ξεκούρασης κατά περίεργο τρόπο μειώνονται στο ελάχιστο.
Μέσα σ' αυτή την πραγματικότητα αισθάνεσαι αληθινή ελευθερία, δημιουργηκότητα και αλήθεια, αποστρέφεσαι κάθε τι υλικό και φθαρτό με τον χρόνο.
Η έμπνευση μηδενίζει τον χρόνο.
Ο χρόνος εξαφανίζεται σε καθεστώς έμπνευσης, ζεις απόλυτα στην φυσική πραγματικότητα εγκαταλείποντας κάθε τι το συμβατικό.
Στην προσευχή μιλάς με τον Θεό, όταν ο Θεός μιλάει σε σένα, αυτό είναι: (έμπνευση).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου