Αναγνώστες

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

Δυο είναι τα μεγάλα γεγονότα σ'αυτή την Ζωή, ο Έρωτας και η Δημιουργία του κόσμου.


Ο Έρως. Είναι ο αρχαιότερος των Θεών και υπεύθυνος για κάθε δημιουργία 
Ο Φτερωτός Θεός έχει την δύναμη, να κατευνάζει ακόμη και  πολέμους. 


Κείμενο από την Αντιγόνη του Σοφοκλέους.
Έρως ανήκατε μάχαν, Έρως, ός εν κτήμασι πίπτεις, ός εν μαλακαίς παρειαίς νέάνιδος εννυχεύεις, φοιτάς δ’ υπερπόντιος εν τ’αγρονόμοις αυλαίς και σ’ούτ’ αθανάτων φύξιμος ουδείς ούθ’αμερίων σέ γ’ανθρώπων. 
Ο δ’έχω μέμηνεν. 
Σοφοκλής* (496 π.Χ.- 406 π.Χ.)
Μετάφραση
ΕΡΩΣ ανήκατε μάχαν. 
Αναφέρει  ο Σοφοκλής  στο έργο του, (Αντιγόνη).  
Έρωτας ο οποίος Θεούς και Ανθρώπους ενώνει.
Έρωτα εσύ, που κανείς δεν σε νίκησε.
Έρωτα που όλα είναι δικά σου.
Που νυχτοπερπατάς στων κοριτσιών τα τρυφερά τα μάγουλα και πάνω από τις θάλασσες και τις στεριές πλανιέσαι.
Κανένας δεν σου ξέφυγε ούτε Θεός, ούτε άνθρωπος.
Κι όποιον κρατάς τον ξετρελαίνεις.


Ο Έρωτας παράγει την Δημιουργία για κάθε ζωντανό ΟΝ πάνω στον πλανήτη Γη. 
Χωρίς αυτόν τίποτα δεν θα συμβεί  στον χωροχρόνο, για όλα τα ζώντα γήινα Όντα.


Με άλλα λόγια ο Έρωτας επαναφέρει προς στιγμήν στην μνήμη των ανθρώπων την κοσμική αλήθεια για την Δημιουργία.
Με το να εμφανίζει την Ενότητα που υπάρχει πίσω απ' τα εικονικά "εγώ"κατά την κορύφωση των στιγμών του Έρωτα.
Τότε όπου για περιορισμένο χωροχρόνο (κοινώς χρόνο) τα ατομικά "εγώ"μεταπίπτουν στο "εμείς", είναι τότε που τα δυο άτομα συνειδητοποιούν την υπάρχουσα μεταξύ τους Ενότητα. 
Πιστεύω δε το ίδιο να συμβαίνει και για όλα τα ζώντα όντα, που κατοικούν πάνω στην Γη.

Η Δημιουργία είναι έννοια πολύπλευρη, αλλά κατέχει την πρώτη θέση για την Ζωή όλων μας. 
Σ' αυτή την Ζωή που ζούμε, όπου τα πάντα φέρουν την σφραγίδα της Δημιουργίας. 

Ωραία όλα αυτά αλλά χρειάζεται και ο Δημιουργός.
Εδώ έχουμε δυο Δημιουργούς.
-Ο ένας λέγεται Φύση.
-Ο άλλος είναι ο Άνθρωπος.
Χωρίς όμως ο Άνθρωπος να διαφοροποιείται από την Φύση.
Απλά είναι μια συνειδητή εικόνα της Φύσης.

Την ώρα που ξυπνάμε κι ανοίγουμε τα μάτια μας, αντικρίζουμε το πρώτο θαύμα της Φύσης, αυτό που λέγεται Φως.
Το φως διεγείρει την ερωτική διάθεση και την  υπόλοιπη Δημιουργία ως προς την γέννεση Ζωής, τα δε υπόλοιπα τ'αναλαμβάνει η Αυτής Μεγαλειότης η Φύση. 

Ο άνθρωπος όμως είναι ο βοηθός στο έργο της Φύσης, αλλά ενίοτε και καταστροφέας αυτού του έργου.
Η θετική όψη της δημιουργικής βοήθειας του έργου της Φύσης, έχει πάλι δυο όψεις.
-Η πρώτη αναφέρεται στην καλλιέργεια των τεχνών,  ζωγραφική, αρχιτεκτονική, μουσική, χορός, γλυπτική, ποίηση και τέχνη του λόγου με την γενικότερη έννοια του όρου.
Η ενασχόληση με τις τέχνες προϋποθέτει  κατ' αρχήν έμπνευση και καλλιτεχνική διάθεση.
Αλλά η ενασχόληση με την τέχνη, εκτός από την προσφορά στους τρίτους συντελεί κατά μεγάλο τμήμα και στην ανάπτυξη του ίδιου του καλλιτέχνη.
Γιατί κάθε ευγενικό στοιχείο που διαθέτει ο Άνθρωπος, αναδεικνύεται με έμπνευση και βγαίνει στο φως.

-Μια άλλη ανθρώπινη δραστηριότητα είναι οι επιστήμες.
Εδώ έχουμε δυο παραλλαγές:
-Την Έρευνα. 
-Και την Εφαρμογή.
Στην Έρευνα επιδίδονται εκείνοι οι επιστήμονες που αναζητούν το νέο στην ειδικότητά τους, με Αγάπη και προσήλωση σ' αυτό που κάνουν.
Αυτού του τύπου οι άνθρωποι ανήκουν στο πρωτοποριακό κομμάτι της κοινωνίας και σ' αυτούς οφείλεται κάθε εξέλιξη στο πεδίο της εργασίας τους, αλλά και στην εσωτερική βελτίωση του είδους άνθρωπος.  
Στην Εφαρμογή ασχολούνται κάποιοι άλλοι τεχνικοί και επιστήμονες, οι οποίοι προσφέρουν έργο, που διευκολύνει και απλοποιεί αξιόλογα, την Ζωή των ανθρώπων.

Έρχομαι στην συνέχεια στο είδος των ανθρώπων που θεωρούνται καταστροφείς. 
Στο είδος  αυτό των ανθρώπων αποδίδεται ο,τι στραβό κι ανάποδο διαπιστώνεται στην κοινωνία.
Παρένθεση (υποχρεωτικά). 
Πρέπει να σημειωθεί σ' αυτό εδώ το σημείο, ότι η ιδιότητα του καταστροφέα δεν είναι εκ γενετής, ήτοι εκ Φύσεως ,  αλλ' είναι επίκτητη.
Δεν υπάρχουν εκ γενετής καταστροφείς. 
Αλλά πρόκειται για ιδιότητα, που αποκτά ο άνθρωπος στην πορεία της ζωής του, λόγω κακού περιβάλλοντος κυρίως δε εκπαίδευσης.
Οφείλεται με άλλα λόγια στις συνθήκες του περιβάλλοντος  και στην εκπαίδευση, που τυγχάνει να βρεθεί ο άνθρωπος απ' την αρχή της Ζωής του.

Σ' αυτό το σημείο πρέπει να τονισθεί για μια ακόμη φορά, όπως έχει ήδη γίνει  σ' αυτό το είδος γραπτών, που εκτίθενται σ' αυτό εδώ το ιστολόγιο. 
Ότι η ποιότητα της ανθρωπότητας στο σύνολό της εξαρτάται απόλυτα από την παρεχόμενη σ' αυτήν                                 Παιδεία.

Επειδή δε ο πλανήτης στην ολότητά του αποτελείται από χώρες με νοοτροπία εξαρτώμενη από τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά τους. 
Είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατο για όλες τις χώρες της Γης, να αφομοιώσουν την ίδια ακριβώς νοοτροπία με τις υπόλοιπες χώρες, ακόμη και μετά από εντατική εκπαίδευση των κατοίκων τους.
Συνεπώς προς το παρόν δεν διαφαίνεται κάποια λύση του προβλήματος διαφοροποίησης της νοοτροπίας των λαών της Γης.

Ωστόσο ελπίζω και εύχομαι μελλοντικά να λυθεί κι αυτός ο "Γόρδιος δεσμός" και να εξομαλυνθούν οι διαφορές μεταξύ των κοινωνιών της Γης.
Λογικό και επόμενο είναι ο Έρωτας να έχει μεμονωμένα παραδείγματα σε κάθε χώρα, ως προς την αίσθηση της υπάρχουσας Ενότητας των ανθρώπων μεταξύ τους.
Ωστόσο τίποτα δεν φαίνεται να αλλάζει προς το παρόν, σχετικά με την αίσθηση Ενότητας, που προκαλεί ένας ολοκληρωμένος Έρωτας μεταξύ των ανθρώπων των διαφόρων κοινωνιών της Γης.