Αναγνώστες

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2019

Αθλητισμός και πως επηρεάζει το ήθος των ανθρώπων. Οι τρεις θεμελιώδεις γνώσεις κατά τον Πλάτωνα, που πρέπει να έχει στον Νου του κάθε άνθρωπος άσχετα με το τι επαγγέλλεται.

Η ιστορία σχετικά με τον τίτλο αυτής της ανάρτησης στην Ελληνική πραγματικότητα, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα από την αρχαία εποχή μέχρι και σήμερα.
Αφορμή απετέλεσε ανάλογη εκπομπή στο 2ο πρόγραμμα της ΕΡΤ, σχετικά με την βράβευση των αριστούχων στις διάφορες δραστηριότητες του σώματος και του πνεύματος.
Σημειωτέον ότι αυτοί οι δυο χώροι σχετίζονται άμεσα μεταξύ τους και ο ένας επηρεάζει τον άλλον ασταμάτητα.
Ενεργό συμμετοχή είχε από την αρχή μέχρι το τέλος της  όλης διαδικασίας, ο σχετικός προς τούτο οργανισμός ΠΣΑΤ, ο οποίος εκτός των άλλων συνετέλεσε στην επιτυχία της όλης εκδήλωσης κατά το μέγα μέρος.




Ο ως  άνω σύνδεσμος που δρα προς χάριν του αθλητικού πνεύματος στην Ελλάδα.  
Ο αθλητικός τύπος ασχολείται με όποια δημοσιεύματα και πληροφορίες αναφέρονται σε αθλητικά δρώμενα στην Ελλάδα.

Αθλητικά δρώμενα.
Κάθε χρόνο, στη Γιορτή των Κορυφαίων ο ΠΣΑΤ βραβεύει τα ταλέντα της χρονιάς και για το 2019 ο Σύνδεσμος είχε εξαιρετικά δύσκολο έργο. 
Καθώς υπάρχουν πολλοί νέοι αθλητές και αθλήτριες, που με τις επιτυχίες τους, απέδειξαν, ότι το μέλλον τους ανήκει. 
Στη Γιορτή των Κορυφαίων που έγινε τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής ώρα 18:00 απόγευμα, παρουσία της Α.Ε.


Τους Κορυφαίους των Κορυφαίων για το 2019 βράβευσε χθες βράδυ ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αθλητικού Τύπου (ΠΣΑΤ) σε μια εντυπωσιακή εκδήλωση, αντάξια του θεσμού.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο κατάμεστο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσία της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου. Παρέστησαν μεταξύ των άλλων ο Υφυπουργός Αθλητισμού κ. Ελευθέριος Αυγενάκης, o Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης.Την όλη  εκδήλωση είχα την τύχει να παρακολουθήσω και εγώ μέσω Τηλεόρασης, από το διαδίκτυο, ζωντανά την ημέρα και την στιγμή που διεξαγόταν.Προσθέτω σ' αυτό το σημείο απαραίτητα στοιχεία και πληροφορίες, που ρίχνουν περισσότερο φως  στο πνεύμα αυτού του γραπτού.                             Άσχετα λοιπόν με την εργασία που θα κάνει στην Ζωή  του ο κάθε άνθρωπος, προκειμένου να φέρει δικαίως το όνομα Άνθρωπος. Οφείλει να έχει κατά Νου, σε πρώτη προτεραιότητα,  τις τρεις ακόλουθες λειτουργίες, που συντελούν κατά κύριο λόγο στην ποιότητα Άνθρωπος:Γυμναστική - Αριθμητική - Μουσική.Η γνώση αυτή αποτελεί δήλωση του Αρχαίου Έλληνα σοφού Πλάτωνα.Πράγματι αν το σκεφτούμε βαθύτερα θα αποδειχθεί ότι, όντως έτσι είναι η πραγματικότητα. Διότι ο ρόλος της γυμναστικής στην ζωή κάθε ανθρώπου είναι να βρίσκεται διαρκώς σε επαφή με το σώμα του. Καθόσον όταν ο άνθρωπος γυμνάζεται, βρίσκεται σε επαφή με το σώμα, που είναι το εργαλείο οποιασδήποτε κίνησης και σχετίζεται με εντολές του Νου. Κατά συνέπεια βρίσκεται συνειδησιακά συνεχώς στο "Εδώ και Τώρα". Σ' αυτή την κατάσταση συμβαίνουν πρωτόγνωρες εμπειρίες, διότι είναι κατάσταση καθαρά Θεϊκή όπως θα αναλυθεί στο τέλος αυτού του γραπτού. Που είναι κατά συνείδηση και η μόνη αλήθεια, διότι δένει απόλυτα με το χωροχρόνο και μάλιστα καθορίζει τελικώς την έννοια αυτή, του τι είναι χωροχρόνος.  Διότι μπορεί να γνωρίζουμε θεωρητικά τι είναι ο χωροχρόνος, από την θεωρία της σχετικότητας, αλλά η συνήθεια μιας ζωής δεν αλλάζει την αίσθηση, που έχουμε για τον χώρο και τον χρόνο. Δεν μπορούμε να τα νοιώσουμε δηλαδή σαν ενιαίο σύνολο, αλλά τα βλέπουμε και πάλι διακεκριμένα.  Διευκρινίζω εδώ, ότι το μέρος αυτό του γραπτού το σχετικό με την γυμναστική, που αφορά στην ποιότητα του Ανθρώπου δένει σωστά με τα προηγηθέντα περί τον Αθλητισμό. Καθόσον και ο Αθλητισμός υπάγεται στον χώρο της Γυμναστικής. Ας έρθουμε τώρα στον χώρο της δεύτερης αξίας κατά τον Πλάτωνα, ήτοι την αξία της Αριθμητικής, η οποία αφορά στην ενασχόληση του Νου περί τους αριθμούς.   Είναι κι αυτή μια άσκηση του Νου για να μην ασχολείται με αλλότρια ζητήματα ως είναι η Φύση του. Η οποία είναι ένα είδος αεικίνητου, όταν δεν έχει κάτι συγκεκριμένο να ασχοληθεί. Αυτό όμως οδηγεί τον Νου σε περίεργες διαδρομές εκτός σώματος, ένα είδος σχιζοφρένειας κατά έναν τρόπο, αφού ο ρόλος, που που του ανέθεσε η Φύση είναι να βρίσκεται χρονικά μόνο μέσα στο σώμα.Ο ρόλος, που του έχει αναθέσει η Φύση είναι ρητά και αμετάκλητα, να υπηρετεί το σώμα, ασχολούμενος με προβλήματα, που έχουν διττή Φύση:  Πρώτον να απλοποιούν και να διευκολύνουν την διατήρηση του σώματος σε κατάσταση ομαλής Ζωής και δεύτερον να καταπιάνεται με την θεωρητική επίλυση προβλημάτων κοσμικής διάστασης, που θα διευκολύνουν την μελλοντική επιβίωση του ανθρώπινου είδους  στην Γη και εκτός αυτής, αν χρειαστεί.  Αυτός ο διπλός ρόλος τον υποχρεώνει να βρίσκεται διαρκώς σε ετοιμότητα ακόμη και όταν δεν έχει κάποιο  συγκεκριμένο έργο να επιτελέσει. Οπότε  εκτρέπεται ενίοτε σε διάφορες δραστηριότητες ακόμη και παραβατικές. Αυτή είναι εν ολίγοις η Φύση και ο ρόλος του Νου.Τέλος θα ασχοληθούμε επιχειρώντας να αιτιολογήσουμε τον ρόλο της Μουσικής, που υπεισέρχεται  μέσα στο τρίπτυχο  των δραστηριοτήτων, που εξασφαλίζουν την Ανθρώπινη υπόσταση στον κοινωνικό σύμπαν, σύμφωνα και με τον Πλάτωνα. Εν γένει θα λέγαμε ότι η Μουσική εξασφαλίζει την καλλιέργεια της ανθρώπινης ψυχής.Αν δούμε ένα χωράφι, για παράδειγμα, ακαλλιέργητο και εγκαταλειμμένο, μας κάνει άσχημη εντύπωση, αν τώρα το ίδιο αγροτεμάχιο το δούμε καλλιεργημένο με τάξη στα φυτά και σωστά τα αυλάκια για το πότισμα, μια εικόνα, που χαίρεται το μάτι και ακουμπάει όμορφα στην συνείδησή μας. Έχει μεγάλη διαφορά στην αίσθηση, βελτιώνει την διάθεσή μας και συντελεί θετικά στην βελτίωση του εσωτερικού μας κόσμου.Η ομορφιά και τάξη του εξωτερικού περιβάλλοντος είναι συγγενής με την ομορφιά και τάξη του άθικτου εσωτερικού μας κόσμου. Το ίδιο συμβαίνει με την γυναικεία ομορφιά, την ομορφιά του ανθρώπου γενικότερα και της ίδιας της Φύσης. Που δένει αρμονικά με τον εσωτερικό μας κόσμο.  Έχω ασχοληθεί και προσωπικά με την Μουσική, από την γυμνασιακή ηλικία, παίρνοντας  μέρος  στις Εθνικές εορτές με το ακορντεόν, που είχα τότε και περνούσα τις ελεύθερες ώρες μου.   Αργότερα το ακορντεόν έγινε πιάνο και το πρακτικό παίξιμο έγινε παίξιμο με νότες. Αναγνωρίζω τώρα τον ρόλο της Μουσικής στην Ζωή των ανθρώπων.  Δεν ξέρω πως και πότε συνέβη η αποδοχή των τριών αξιών του μεγάλου Πλάτωνα, διότι ασχολήθηκα και ασχολούμαι με τις τρεις ανωτέρω αναφερθείσες αξίες ήτοι : Την Γυμναστική τις θετικές Επιστήμες και τέλος την Μουσική, που ποτέ δεν εγκατέλειψα  ως στήριγμα και μέσον προόδου στην ανθρώπινη Υπόθεση.Σκέψεις πάνω στην μετάβαση από την Ανθρώπινη στην Θεϊκή κατάσταση, που είναι η ουσία του Εδώ και Τώρα.  Η κατάσταση Εδώ και Τώρα είναι οριακή και όταν συμβαίνει, ο χρόνος και ο χώρος χάνουν κυριολεκτικά το νόημά τους. Ας υποθέσομε την χωροχρονική συνάρτηση:          Ω=(χ,ψ,ζ,t), όπου x,ψ,z οι διαστάσεις του χώρου και  t, ο χρόνος.  Σ' αυτή την συνάρτηση εν όσο εξαρτάται από τον χρόνο (t) δεν μπορούμε να την παραγωγίσουμε ως προς τον χρόνο (t).  Θα πρέπει πρώτα να την ακινητοποιήσουμε μηδενίζοντας τον χρόνο (t). To σκεπτικό διευκρινίζεται αρκετά αν πάμε μια διάσταση πίσω, δηλαδή στο επίπεδο (χ,ψ), όπου μια συνάρτηση ψ= f(χ) παριστάνεται με την καμπύλη του παρακάτω σχήματος.
Συμβολικά : Στο σημείο που η εφαπτομένη ΑΒ εφάπτεται της καμπύλη ψ=f(x) θα λέμε ότι είναι σημείο Εδώ και Τώρα.  Δηλαδή η Θεϊκή κατάσταση ως αναμένετο. Έτσι στον χώρο πλέον  επίπεδος  καμπύλη δύο διαστάσεων, άξονες (χ) και (ψ) μετατρέπεται σε καμπύλη τριών διαστάσεων άξονες (χ), (ψ), και (ζ). Η δε γραμμική εφαπτομένη μετατρέπεται σε ολόκληρο εφαπτόμενο επίπεδο σε ένα σημείο της καμπύλης επιφάνειας. Η εφαπτόμενη ευθεία ή επίπεδο προκύπτει με παραγώγιση της υπό μελέτη συνάρτησης και αναδεικνύει το σημείο επαφής, που είναι το σημείο Εδώ και Τώρα.   Αυτό το σημείο είναι το πραγματικό σημείο Εδώ και Τώρα, το οποίο δεν επιτυγχάνεται παρά μόνο ασυμπτωτικά, ήτοι μετά από άπειρο χρόνο. Επομένως η Θεϊκή κατάσταση δεν είναι υπόθεση, που δύναται να επιτευχθεί απλά και άμεσα.  Με γήινα μέτρα όμως στην φάση που βρίσκεται η ύπαρξη, ο χρόνος και  ο χώρος είναι ανύπαρκτος.    Είναι ξεκάθαρο πλέον έστω και μ' αυτόν τον σύντομο  τρόπο, ότι στην Θεϊκή φάση ο χώρος και ο χρόνος χάνουν το νόημά τους.     Ώστε τέλος κατά την μετάβαση από την Ανθρωπότητα στην Θεικότητα ή όπερ το αυτό από την Ύλη στο Πνεύμα, δεν γνωρίζουμε ως άνθρωποι τι συμβαίνει. Απλές μόνο ενδείξεις δείχνουν σαφώς στην κατεύθυνση που βαδίζει  η ύπαρξη.