Οι (4 εποχές) του Βιβάλντι ξαναγράφονται από μια ομάδα καταξιωμένων Μουσικών, στο πνεύμα της επερχόμενης κλιματικής αλλαγής στον Πλανήτη Γη.
Οι αιτίες είναι διάφορες, μεταξύ των οποίων τον κύριο ρόλο κατέχει η ρύπανση της ατμόσφαιρας και η σύσταση του εδάφους από την αλόγιστη ανάπτυξη της Βιομηχανίας.
Ο έλεγχος έχει χαθεί πλέον από τον άνθρωπο γιατί έχει κυριαρχήσει η ενστικτώδης υλική επιβίωση.
Το γεγονός της κλιματικής αλλαγής, περνάει απαρατήρητο μέσα στον σάλο για τον αγώνα της καθημερινής επιβίωσης.
Αλλά η κλιματική αλλαγή είναι ένα γεγονός πλέον χωρίς αμφισβήτηση.
Ευτυχώς δε που υπάρχει ακόμη ζωντανή μια ευαίσθητη πλευρά της ανθρώπινης νόησης, που επιχειρεί να ξυπνήσει τους ιθύνοντες πολιτικούς και τον Ανθρώπινο παράγοντα γενικότερα.
Σχετικά με τον επερχόμενη καταστροφή του πλανήτη Γη, στον οποίο κατοικούμε και ημών των ιδίων κατ' ακολουθίαν.
Κάποιοι καλλιτέχνες μεταξύ δε αυτών ο γνωστός σε μας τους "παλιότερους" από τις βραδινές μας εξόδους Κώστας Χατζής, με το γνωστό του πλέον τραγούδι:
Θα ανέβω σ' ένα αεροπλάνο να δω τον κόσμο από κει πάνω.
Αποδίδει με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο, την στάση του απέναντι στην ποικιλοτρόπως αναπτυσσόμενη κοινωνία.
Και τα υπόλοιπα λόγια είναι περίπου τα εξής γραμμένα από την ποιήτρια Σώτια Τσώτου και τον Κώστα Χατζή. Σώτια Τσώτου.
Αγαπημένη μου, μην κλαις, πάμε μαζί ψηλά, αν θες
Να δεις τη γη απ’ τη σελήνη, ένα φεγγάρι είναι και κείνη
Όταν κοιτάς από ψηλά...
Μοιάζουν οι πύργοι με κουκλόσπιτα
και τα κανόνια με παιχνίδια
Από ψηλά δεν ξεχωρίζουνε οι ομορφιές και τα στολίδια
Κι ό,τι σε πλήγωσε ή σε θάμπωσε, από ψηλά αν το κοιτάξεις
θα σου φανεί τόσο ασήμαντο, που στη στιγμή θα το ξεχάσεις...
Ο ίδιος καλλιτέχνης σε παρόμοια σύνθεση, πλην όμως πλέον σύγχρονη, ως ήταν φυσικό εξάλλου.
Ο λόγος στο εν λόγω τραγούδι, μετά από κάποια χρόνια, είναι μια Διάλεξη Φιλοσοφίας.Αυτά σχετικά με την εποχή εκείνη..και την δικιά μου "αντικειμενική" οπτική γωνία.
Έχω συχνά αναφερθεί σ'αυτό το ζήτημα της αντικειμενικά αντικειμενικής πραγματικότητας, ότι τελικά περιέχει επίσης και ψήγματα υποκειμενικής πραγματικότητας.
Ως τόσο αν καταφέρει κανείς να υπερβεί την συναισθηματική του φόρτιση και δει αυτό που καλύπτουν τα φαινόμενα, με καθαρή μαθηματική ματιά και στάση, τότε τα συμπεράσματα είναι τα πλέον αξιόπιστα.
Αυτό δεν σημαίνει να απορρίπτουμε συλλήβδην και την συναισθηματική όψη των πραγμάτων.
Υποστηρίζω τελικώς ότι, μια ολοκληρωμένη ματιά του κόσμου είναι το τελικό συμπέρασμα μιας αντίστοιχης έρευνας και μελέτης.
Διότι ποίος μπορεί να αμφισβητήσει την αμεσότητα της αίσθησης της πρώτης στιγμής, όπου ο Νους δεν έχει καν προλάβει να αναλύσει με τον δικό του τρόπο τα γεγονότα.
Η μουσική θέλουμε δεν θέλουμε, επηρεάζει με τον αντίστοιχο τρόπο κάθε Εθνικότητας άνθρωπο.
Άλλη συγκίνηση όμως προκαλεί στον Έλληνα και σε κάθε άτομο, που κατοικεί στις χώρες της Ανατολής.
Τελείως διαφορετική όμως είναι η αίσθηση που προκαλείται σ' έναν Κινέζο για παράδειγμα.
Πάντως σε όλες τις περιπτώσεις προκαλείται ανάλογη συγκίνηση με την ιδιοσυγκρασία του εκάστοτε λαού, στο άκουσμα της όποιας μουσικής, σε κάθε λαό της Γης.
Αυτός είναι απλά ένας λόγος, που τόσο διαφέρουν τα Εθνικά εμβατήρια, αλλά και τα Εθνικά σύμβολα των λαών της Γης.
Ως τόσο μια είναι η Αλήθεια ότι, η Μουσική άσχετα με την γλώσσα, που αντιλαμβάνεται ο κάθε λαός της Γης, με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο.
Είναι η κοινή γλώσσα, που επηρεάζει όλους ασχέτως Εθνικότητος, παιδείας και γλώσσας.
Αυτό περίπου θέλησε, να μας πει και ο Κώστας Χατζής στα δυο ανωτέρω βίντεο.
Μια μόνο δυναμική αλλαγή επέρχεται, όταν ο ίδιος ο Άνθρωπος με τα έργα του επηρεάσει το περιβάλλον στο οποίο ζει, μπορεί να αλλάξει δυναμικά και η μουσική, που τον ευαισθητοποιεί.
Αυτό ακριβώς επιχειρεί να δείξει και η απόπειρα μεταβολής της Μουσικής 4 εποχές του Βιβάλντι, σύμφωνα με την κλιματική αλλαγή στον πλανήτη Γη.
Προς γνώσιν και συμμόρφωση των ιθυνόντων της Γης.
Μου υποβάλλει ένας φίλος την ακόλουθη απορία:
Δεν
μας λες σοφέ μου άνθρωπε, πως εξηγούνται ορισμένα είδη ανθρωπίνων σχέσεων με
γνώμονα το Ερωτικό ένστικτο?
Συγκεκριμένα,
η αδελφική Αγάπη, η πατρική καθώς και η μητρική Αγάπη, η σχέση μεταξύ δυο
φίλων, η λεγόμενη φιλική Αγάπη.
Απλή
απάντηση:
Σε
κάθε είδους σχέση στην οποία κυριαρχεί ο Σεβασμός, η εκτίμηση και η Αγάπη, είναι καταφανής η παρουσία της
Ενότητας.
Όμως
η Ενότητα έχει κάποια αφετηρία.
Είναι δε σαφές ότι η παρουσία της αφετηρίας της Ενότητας, είναι καταφανώς το Ερωτικό
ένστικτο, γιατί είναι το μόνο, που οδηγεί με ασφάλεια στην Ενότητα.Κλίνω αυτή την ανάρτηση με αναφορά στον συνθέτη των 4 εποχών Four seasons τον
Βιβάλντι .
Παράλληλα ας ονειρευτούμε λίγο, πως ήταν ο κόσμος πριν την εκ βάθρων ανατροπή των πάντων.
Αρχής γενομένης από το κλίμα της Γης.
Μεταβολή
που σχετίζεται άμεσα με την ψυχολογία της ανθρωπό - μαζας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου