Τα δυο ζεύγη του τίτλου ακουμπάνε το ένα στο άλλο, με την εφαρμογή του νόμου της (ομοιότητας) των πάντων.
Ανάλυση της ουσίας του πρώτου και του δεύτερου ζεύγους έχει γίνει εδώ σε αναρτήσεις με τους αντίστοιχους τίτλους.
Σχετικά με το ζεύγος, Χάος και Τάξη έχει γίνει ικανοποιητική αναφορά στην (ανάρτηση),
"Ο ρόλος της Ζωής στην δημιουργία του Κόσμου".
Στο ζεύγος ΕΊΝΑΙ και Κόσμος αναφέρομαι στο γεγονός της (εκδήλωσης) συνολικά του Άδηλου σε Δήλο, Κόσμο.
Εδώ σ' αυτή την ανάρτηση επιχειρείται να φωτιστεί το όλο θέμα της εκδήλωσης υπό το φως του νόμου της ομοιότητας.
Ο νόμος αυτός είναι κοσμικής ισχύος και υπεισέρχεται σε όλη την έκταση της δημιουργίας από φαινόμενα γαλαξιακής κλίμακας μέχρι γήινα.
Στον Ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς υπείρχε η εξής επιγραφή:
Ο Άναξ ου το μαντείο έστι το εν Δελφοίς, ου λέγει, ουδέ κρύπτει αλλά σημαίνει.
Μετάφραση: Ο θεός Απόλλων το οποίου το μαντείο βρίσκεται στους Δελφούς, δεν λέει ούτε κρύβει, μόνο επισημαίνει την αλήθεια δείχνοντας σημεία.
Δηλαδή η Φύση είναι ανοιχτό βιβλίο μάθετε να το διαβάζετε και να αποκαλύπτετε την αλήθεια για την δομή της και για την λειτουργία των νόμων εντός αυτής.
Εάν εφαρμόσουμε τον νόμο της ομοιότητος των φαινομένων στα δυο ζεύγη που αναφέρθηκαν στον τίτλο.
Θα διαπιστώσουμε ότι η αλήθεια του ενός συνεπάγεται την αλήθεια του άλλου.
Θα εξετάσουμε κατ' αρχήν κατά πόσον είναι ομοειδή τα σκέλη των δυο ζευγών.
ΕΊΝΑΙ-Χάος.
Το ΕΊΝΑΙ το απαρέμφατον, το αναλλοίωτο, το αμετάβλητο, ομοιάζει με το Χάος, ως προς την μη ύπαρξη νόμων.
Δεν υπάρχουν νόμοι παρά μόνο αβεβαιότητα.
Μόνο όταν εκδηλωθεί το ΕΊΝΑΙ, εμφανίζονται οι νόμοι που διέπουν την ύλη.
Όλες οι δυνάμεις βρίσκονται σε σπερματική μορφή εντός του ΕΊΝΑΙ, έτοιμες να εκδηλωθούν.
Οι δυο έννοιες ΕΙΝΑΙ και (Χάος) είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος όμοιες, με μόνη διαφορά ότι το Χάος έχει εκδηλωθεί ήδη, ως αντίθετο της Τάξης μέσα στα πλαίσια των αντιθέτων της εκδήλωσης.
Τάξη-Κόσμος.
Τάξη σημαίνει παρουσία νόμων αλλά και Κόσμος σημαίνει το ίδιο, εξ ου και το όνομα Κόσμος που σημαίνει στολίδι=ομορφιά= αρμονία= ύπαρξη νόμων.
Αν τώρα συγκρίνουμε τα δύο ζεύγη υπό τον νόμο της ομοιότητας των πάντων, θα αναδειχθεί ο οντολογικός ρόλος και η αξία τους.
Πρώτα θα αναδειχθεί η ακολουθητέα σειρά, δεδομένου ότι, από το ζεύγος ΕΊΝΑΙ και Κόσμος προέρχεται το άλλο ζευγάρι Χάος και Τάξη.
Ταυτόχρονα με την εκδήλωση του ΕΙΝΑΙ σε Κόσμο δημιουργούνται ο χώρος και ο χρόνος τα οποία είναι συστατικά της συνείδησης.
Μεμονωμένα τα δυο στοιχεία χώρος και χρόνος δεν υπάρχουν μέσα στην εκδήλωση παρά μόνο ως (Χωροχρόνος).
Η επιστήμη της Φυσικής εκλαμβάνει τα στοιχεία Χώρου και Χρόνου φαινομενικά μεμονωμένα για την μελέτη της κίνησης.
Αλλά και σ' αυτή την περίπτωση είναι φαινομενικά χωρισμένα , καθ'όσον:
Στον βασικό τύπο για παράδειγμα που υπολογίζεται η ταχύτητα ενός κινητού στην ομαλή κίνηση (ταχύτητα, υ=Διάστημα,S/χρόνος,t), υπεισέρχονται και τα δυο μεγέθη χώρου και χρόνου.
Στην ανάρτηση Χωρόχρονος και (Συνείδηση) αποδεικνύεται ότι ο Χωρόχρονος και η Συνείδηση συμπίπτουν σαν έννοιες.
Οι ήχοι ξεπηδούν μέσα από την σιωπή και σ' αυτήν ξανασβήνουν.
Τα γεγονότα διεξάγονται μέσα στον χώρο και εκεί απορροφούνται πίσω ξανά.
Καντ διετύπωσε την πρόταση ότι ο χώρος και ο χώρος είναι τύποι της νόησης.
Στην Κβαντομηχανική αποδεικνύεται ο κόσμος είναι ένα (ολόγραμμα) κατασκεύασμα του Νου.
Ο κόσμος ολόκληρος οφείλεται στην παρατήρηση από τον άνθρωπο και χωρίς αυτόν δεν υπάρχει.
Φαίνεται λοιπόν ότι ο κόσμος έγινε χάριν του ανθρώπου, αυτό υποστηρίζει και η (Ανθρωπική Αρχή).
Στην εκδήλωση του ΕΙΝΑΙ σε Κόσμο εμφανίζονται οι μορφές.
Ο άνθρωπος νομίζει ότι γνωρίζει τον κόσμο επειδή θεωρεί ότι ο κόσμος είναι οι μορφές.
Ταυτίζεται ψυχολογικά με τις μορφές και χάνει την ουσία του κόσμου.
Επειδή δε οι μορφές συνεχώς μεταβάλλονται εισέρχεται μέσα του ο φόβος για την δική του μορφή.
Ο φόβος αυτός αργά ή γρήγορα γίνεται φόβος Θανάτου και προκαλεί διαστρέβλωση στην θέαση του κόσμου.
Ο φόβος δεν έχει λόγο ύπαρξης στον άνθρωπο που ο πυρήνας σύνθεσής του είναι η Αγάπη.
Ο φόβος είναι φανταστικό είδος και σαν τέτοιο πρέπει, να εκληφθεί από τον άνθρωπο, για να σταματήσει, να τον επηρεάζει.
Ο φόβος Θανάτου μαζί με την ερωτική επιθυμία κατευθύνουν την πορεία του ανθρώπου μέσα στην ζωή
Ανάλυση της ουσίας του πρώτου και του δεύτερου ζεύγους έχει γίνει εδώ σε αναρτήσεις με τους αντίστοιχους τίτλους.
Σχετικά με το ζεύγος, Χάος και Τάξη έχει γίνει ικανοποιητική αναφορά στην (ανάρτηση),
"Ο ρόλος της Ζωής στην δημιουργία του Κόσμου".
Στο ζεύγος ΕΊΝΑΙ και Κόσμος αναφέρομαι στο γεγονός της (εκδήλωσης) συνολικά του Άδηλου σε Δήλο, Κόσμο.
Εδώ σ' αυτή την ανάρτηση επιχειρείται να φωτιστεί το όλο θέμα της εκδήλωσης υπό το φως του νόμου της ομοιότητας.
Ο νόμος αυτός είναι κοσμικής ισχύος και υπεισέρχεται σε όλη την έκταση της δημιουργίας από φαινόμενα γαλαξιακής κλίμακας μέχρι γήινα.
Στον Ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς υπείρχε η εξής επιγραφή:
Ο Άναξ ου το μαντείο έστι το εν Δελφοίς, ου λέγει, ουδέ κρύπτει αλλά σημαίνει.
Μετάφραση: Ο θεός Απόλλων το οποίου το μαντείο βρίσκεται στους Δελφούς, δεν λέει ούτε κρύβει, μόνο επισημαίνει την αλήθεια δείχνοντας σημεία.
Δηλαδή η Φύση είναι ανοιχτό βιβλίο μάθετε να το διαβάζετε και να αποκαλύπτετε την αλήθεια για την δομή της και για την λειτουργία των νόμων εντός αυτής.
Εάν εφαρμόσουμε τον νόμο της ομοιότητος των φαινομένων στα δυο ζεύγη που αναφέρθηκαν στον τίτλο.
Θα διαπιστώσουμε ότι η αλήθεια του ενός συνεπάγεται την αλήθεια του άλλου.
Θα εξετάσουμε κατ' αρχήν κατά πόσον είναι ομοειδή τα σκέλη των δυο ζευγών.
ΕΊΝΑΙ-Χάος.
Το ΕΊΝΑΙ το απαρέμφατον, το αναλλοίωτο, το αμετάβλητο, ομοιάζει με το Χάος, ως προς την μη ύπαρξη νόμων.
Δεν υπάρχουν νόμοι παρά μόνο αβεβαιότητα.
Μόνο όταν εκδηλωθεί το ΕΊΝΑΙ, εμφανίζονται οι νόμοι που διέπουν την ύλη.
Όλες οι δυνάμεις βρίσκονται σε σπερματική μορφή εντός του ΕΊΝΑΙ, έτοιμες να εκδηλωθούν.
Οι δυο έννοιες ΕΙΝΑΙ και (Χάος) είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος όμοιες, με μόνη διαφορά ότι το Χάος έχει εκδηλωθεί ήδη, ως αντίθετο της Τάξης μέσα στα πλαίσια των αντιθέτων της εκδήλωσης.
Τάξη-Κόσμος.
Τάξη σημαίνει παρουσία νόμων αλλά και Κόσμος σημαίνει το ίδιο, εξ ου και το όνομα Κόσμος που σημαίνει στολίδι=ομορφιά= αρμονία= ύπαρξη νόμων.
Αν τώρα συγκρίνουμε τα δύο ζεύγη υπό τον νόμο της ομοιότητας των πάντων, θα αναδειχθεί ο οντολογικός ρόλος και η αξία τους.
Πρώτα θα αναδειχθεί η ακολουθητέα σειρά, δεδομένου ότι, από το ζεύγος ΕΊΝΑΙ και Κόσμος προέρχεται το άλλο ζευγάρι Χάος και Τάξη.
Ταυτόχρονα με την εκδήλωση του ΕΙΝΑΙ σε Κόσμο δημιουργούνται ο χώρος και ο χρόνος τα οποία είναι συστατικά της συνείδησης.
Μεμονωμένα τα δυο στοιχεία χώρος και χρόνος δεν υπάρχουν μέσα στην εκδήλωση παρά μόνο ως (Χωροχρόνος).
Η επιστήμη της Φυσικής εκλαμβάνει τα στοιχεία Χώρου και Χρόνου φαινομενικά μεμονωμένα για την μελέτη της κίνησης.
Αλλά και σ' αυτή την περίπτωση είναι φαινομενικά χωρισμένα , καθ'όσον:
Στον βασικό τύπο για παράδειγμα που υπολογίζεται η ταχύτητα ενός κινητού στην ομαλή κίνηση (ταχύτητα, υ=Διάστημα,S/χρόνος,t), υπεισέρχονται και τα δυο μεγέθη χώρου και χρόνου.
Στην ανάρτηση Χωρόχρονος και (Συνείδηση) αποδεικνύεται ότι ο Χωρόχρονος και η Συνείδηση συμπίπτουν σαν έννοιες.
Οι ήχοι ξεπηδούν μέσα από την σιωπή και σ' αυτήν ξανασβήνουν.
Τα γεγονότα διεξάγονται μέσα στον χώρο και εκεί απορροφούνται πίσω ξανά.
Καντ διετύπωσε την πρόταση ότι ο χώρος και ο χώρος είναι τύποι της νόησης.
Στην Κβαντομηχανική αποδεικνύεται ο κόσμος είναι ένα (ολόγραμμα) κατασκεύασμα του Νου.
Ο κόσμος ολόκληρος οφείλεται στην παρατήρηση από τον άνθρωπο και χωρίς αυτόν δεν υπάρχει.
Φαίνεται λοιπόν ότι ο κόσμος έγινε χάριν του ανθρώπου, αυτό υποστηρίζει και η (Ανθρωπική Αρχή).
Στην εκδήλωση του ΕΙΝΑΙ σε Κόσμο εμφανίζονται οι μορφές.
Ο άνθρωπος νομίζει ότι γνωρίζει τον κόσμο επειδή θεωρεί ότι ο κόσμος είναι οι μορφές.
Ταυτίζεται ψυχολογικά με τις μορφές και χάνει την ουσία του κόσμου.
Επειδή δε οι μορφές συνεχώς μεταβάλλονται εισέρχεται μέσα του ο φόβος για την δική του μορφή.
Ο φόβος αυτός αργά ή γρήγορα γίνεται φόβος Θανάτου και προκαλεί διαστρέβλωση στην θέαση του κόσμου.
Ο φόβος δεν έχει λόγο ύπαρξης στον άνθρωπο που ο πυρήνας σύνθεσής του είναι η Αγάπη.
Ο φόβος είναι φανταστικό είδος και σαν τέτοιο πρέπει, να εκληφθεί από τον άνθρωπο, για να σταματήσει, να τον επηρεάζει.
Ο φόβος Θανάτου μαζί με την ερωτική επιθυμία κατευθύνουν την πορεία του ανθρώπου μέσα στην ζωή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου