(Αναζήτηση του αληθινού Εαυτού)
Η μέθοδος που εφάρμοζε ο (φιλόσοφος) Σωκράτης (470 π.χ-399 π.χ) ήταν η γνωστή μαιευτική.
Η (μέθοδος) είχε ως αφετηρία την προσποίηση άγνοιας και διερώτηση του Σωκράτη προς τον συνομιλητή του.
Με σκοπό να τον οδηγήσει να βρει μόνος του την σωστή απάντηση στο ερώτημα, που ο ίδιος έθεσε.
Αυτό είχε ως Αποτέλεσμα την βίωση της αλήθειας από τον ίδιο τον ερωτώντα.
Δεδομένου ότι, μόνος του βρήκε την απάντηση στο ερώτημα, που τον απασχολούσε, με την χρήση όμως και της μαιευτικής μεθόδου του Σωκράτη.
Η μαιευτική μέθοδος στηρίζεται στο γεγονός ότι όταν ρωτάς για κάτι, γνωρίζεις ήδη την απάντηση, απλώς δεν μπορείς, να την διατυπώσεις.
Έτσι αιτιολογείται και η ονομασία της μαιευτικής μεθόδου, διότι η μαία βοηθάει μια γυναίκα να γεννήσει το υπαρκτό παιδί της.
Στην ίδια γραμμή ως προς την φύση του κόσμου, κινείται και ο πριν τον Σωκράτη, επίσης μεγάλος Φιλόσοφος, ο λεγόμενος και (σκοτεινός) ποιητής Ηράκλειτος.
Γενικότερα η προσωκρατική περίοδος και ο 5ος αιώνας π.χ, είναι εποχές, που άνθισε η φιλοσοφία και ο στοχασμός στην Ελλάδα.
Προς τούτο η Ελλάδα λέγεται και είναι κατ' ουσίαν, χώρα του Φωτός.
Όλες οι μεγάλες κατακτήσεις του πνεύματος και του πολιτισμού εμφανίζονται σ' αυτήν την περίοδο, και ανήκουν σε όλη την ανθρωπότητα.
Ο 5ος αιώνας, ο λεγόμενος χρυσός αιώνας του Περικλέους είναι μοναδικός και ανεπανάληπτος στην ιστορία του πνεύματος για την αρχαία Ελλάδα, ως επίσης και για όλον τον κόσμο.
Αυτή είναι μια μεγάλη αλήθεια.
Αυτό αποδεικνύει η μεγάλη τουριστική συρροή κατά τους μήνες των διακοπών.
Αυτή δεν οφείλεται μόνο στο φυσικό κάλος της χώρας, αλλά κυρίως στην μεγάλη αίγλη που ασκεί η ιστορία του πνεύματος, μαζί με το θαύμα του 5ου π.χ αιώνα.
Ο αρχαίος Ελληνικός πολιτισμός, Φιλοσοφία τέχνες, γράμματα είναι κλασικός και παραμένει διαχρονικός.
Σ' αυτό το σημείο κρίνω απαραίτητο, να επανέλθω στον τίτλο αυτής της ανάρτησης.
Και να αιτιολογήσω την ομορφιά, που βρίσκεται στην κριμένη αρμονία, που υπάρχει στην περιγραφή του τίτλου.
Όντως οι μεγάλες κατακτήσεις του πνεύματος δεν εμφανίζονται τυχαία.
Έχουν απόλυτη σχέση με την φυσική πραγματικότητα και την ανθρώπινη ουσία μέσω της οποίας γίνονται αυτές οι αποκαλύψεις.
Η φύση δηλαδή, που έχει ως κατοικία της τον εξελιγμένο εγκέφαλο του ανθρώπου.
Ωθούμενη από την δική της ανάγκη για Αυτογνωσία.
Αποκαλύπτει με την βοήθεια των αισθήσεων και της δομής του ανθρώπινου εγκέφαλου, την πραγματική Φύση του κόσμου.
Ο κόσμος αυτός είναι αποκλειστικό (δημιούργημα) των αισθήσεων του ανθρώπου.
Έτσι δημιουργείται ένα μοναδικό εργαλείο για Αυτογνωσία, όπως έχει αναφερθεί ήδη λεπτομερώς σε προηγούμενη (ανάρτηση).
Συνεπώς είναι ιερό καθήκον ημών των ανθρώπων, να επιδιώκουμε με την μέγιστη ευλάβεια και σθένος την βαθιά, ουσιαστική λειτουργία του Γνώθι σ' Αυτόν.
Δυο λεξούλες είναι αυτές, που όμως αποκαλύπτουν την αληθινή ουσία της ύπαρξης του κόσμου.
Το βαθύτερο καθήκον όλων των όντων που φέρουν την μορφή ανθρώπου είναι η Αυτογνωσία χάριν της Φύσεως.
Αυτή είναι και η μοναδική αιτία της παρουσίας Ζωής στον κόσμο.
Εξ ίσου σπουδαία είναι και η έννοια του Λόγου.
Ο Ιωάννης της Πάτμου είχε δηλώσει:
Εν αρχή ην ο Λόγος και Λόγος ην προς τον Θεόν και Θεός είναι ο Λόγος.
Αυτά τα λόγια περικλείουν την μεγάλη αλήθεια της έννοιας Λόγος.
Ο Λόγος υπεισέρχεται παντού σε όλη την έκταση της Δημιουργίας, με την μορφή αρμονικής αναλογίας.
Η οποία εκφράζεται με τον (κοσμικό) νόμο της αναλογίας των δομών.
Ο εν λόγω νόμος της αναλογίας των δομών, υπεισέρχεται σε ολόκληρη την Δημιουργία.
Είναι η δράση αυτού του νόμου, στην οποία οφείλεται η ομοιότητα δομής μεταξύ Ηλιακού συστήματος και ατομικού μοντέλου.
Κατά την εκδήλωση του ΕΊΝΑΙ σε κόσμο, με την δημιουργία ύλης.
(Ηλιακό σύστημα) (Μοντέλο ατόμου)
Η ομοιότητα δομής μεταξύ ηλιακού συστήματος και μοντέλου ατόμου είναι προφανής.
Οι πλανήτες περιφέρονται γύρω απ' τον Ήλιο, τα δε ηλεκτρόνια περιφέρονται περί τον πυρήνα του ατόμου.
Μια άλλη σπουδαία λειτουργική ομοιότης είναι μεταξύ των ζευγών Ηλίου-Γης και των φύλων του ανθρώπου Άντρας - Γυναίκα.
Η Γυναίκα φέρει την ζωή, που προκάλεσε ο άντρας, η Γη φέρει την Ζωή, που προκάλεί ο Ήλιος.
Η παρακάτω εικόνα είναι μεστή περιεχομένου.
Θέτει με έναν απλούστατο τρόπο, την εξάρτηση της ισορροπίας από την κίνηση.
Η επιστήμη της Φυσικής δεν έχει εφαρμογή μόνο στην απλοποίηση της Ζωής του ανθρώπου, αλλά διδάσκει ηθικές αξίες, όπως αποδεικνύεται παρακάτω.
Εδώ ο θείος Αλβέρτος παρουσιάζει έντεχνα μια τεράστια αλήθεια:
Την εφαρμογή του νόμου της αναλογίας των δομών όχι μόνο στην δομή της ύλης.
Αλλά και στην Ζωή του ανθρώπου.
Θέτει με άλλα λόγια την βάση μιας ισορροπημένης Ζωής, παραλληλίζοντας την με την ισορροπία επάνω στο ποδήλατο.
Αν κάτσεις, να αναλύσεις τις λεπτομέρειες σ' αυτό το παράδειγμα, θα θαυμάσεις για μια ακόμα φορά την μεγαλοφυΐα αυτού του Ανθρώπου.
Κοντολογίς καταφέρνει με αυτό το απλό παράδειγμα, να εισαγάγει την εφαρμογή ενός κοσμικού νόμου και μέσα στην Ζωή.
Μέσα από το παράδειγμα της ισορροπίας όμως, συνάγεται και ένα μεγάλο δίδαγμα:
Η εξέλιξη στην Ζωή είναι απόλυτα συνυφασμένη με την κίνηση, αλλιώτικα δεν υπάρχει Ζωή είναι μόνο Θάνατος.
Σε κάθε βήμα μέσα στην Ζωή συναντάμε αυτόν τον (νόμο).
Εδώ περιγράφονται πλείστες όσες εφαρμογές αυτού του νόμου, αυτός είναι ο λόγος που τον συμπεριλαμβάνω στις αναγκαίες παραπομπές.
Μόνο που δεν έχουμε συνηθίσει να παρατηρούμε την πορεία μας και προσπερνάμε αδιάφορα τα σήματα της Ζωής.
Ο Ηράκλειτος όμως μας προτρέπει στο αντίθετο με την φράση:
Ο άναξ ου το μαντείον έστι το εν Δελφοίς, ου λέγει, ουδέ κρύπτει, αλλά σημαίνει.
Ήτοι, πρόσεχε άνθρωπε ο δρόμος είναι γεμάτος από σημάνσεις για την Ζωή.
Οι επισημάνσεις αυτές οδηγούν τα βήματά σου στην σωστή προς τον επιδιωκόμενο σκοπό πορεία.
Η Φύση μας διδάσκει, είναι ένα ανοιχτό, βιβλίο με οδηγίες Ζωής.
Μάθε να αναγνωρίζεις αυτά τα σημάδια και να τα ακολουθείς, τότε μόνο θα είναι η Ζωή επωφελής για την ύπαρξή σου.
Θα έχεις εκπληρώσει επαξίως τον σκοπό, για τον οποίο ήρθες σ' αυτόν τον κόσμο.
Η συνειδητοποιημένη ύπαρξη επιλέγει η ίδια την επόμενη ενσάρκωσή της στο ανθρώπινο γένος.
Διότι η συνειδητότητα την έχει κάνει ένα με την Φύση.
Η μελλοντική ενσάρκωσή της θα έχει κατά συνέπεια συγκεκριμένο σκοπό, με βάση την Φυσική αναγκαιότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου