Αναγνώστες

Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ


Θρησκευτικός Φανατισμός




Ένα βράδυ έβλεπα  στην τηλεόραση ένα φιλμ αναφερόμενο στην (καταστροφή της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας)  από φανατικούς χριστιανούς. 
Σκέφτηκα λοιπόν ότι ο θρησκευτικός φανατισμός γιατί αυτό ήταν που οδήγησε στην βιβλική αυτή  καταστροφή και  ο φανατισμός  γενικότερα   είναι μια καταστρεπτική ιδέα που εκδηλώνεται πολύ συχνά και σήμερα, με όλη της την μεγαλοπρέπεια:
Κατά συνέπεια το θέμα είναι διαχρονικό και 
πάντοτε  επίκαιρο.

Η καταστροφή της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, απετέλεσε αποφασιστικό πλήγμα στην εξέλιξη ολόκληρης της ανθρωπότητας. 
Αξίζει δε να την θυμόμαστε, για να έχουμε ένα μέτρο των αξιών που έχουν υπάρξει  στον κόσμο, αλλά δεν υπάρχουν πλέον. 

Μορφή του 4ου μ.χ αιώνος ήταν Η Φιλόσοφος και μαθηματικός (Υπατία η Αλεξανδρινή). 
Η γυναίκα αυτή ασπάσθηκε την αρχαία Ελληνική γραμματεία, δίδαξε τις αρχές της και έχαιρε απόλυτου σεβασμού σε όλη την Αλεξάνδρεια.
Οι χριστιανοί όμως δεν την είδαν έτσι, αντίθετα επειδή παρουσίαζε την πραγματική αιτία των θαυμάτων  του Ιησού, την θεωρούσαν βλάσφημο και την θυσίασαν βιάζοντας την με έναν τελείως βάναυσο τρόπο. 

Ο Φανατισμός που ως όρος προέρχεται εκ της λατινικής λέξης "fanum" (=ιερόν), σημαίνει την μετά εγωισμού και εμπάθειας προσήλωση σε κάποιες αντιλήψεις, ανεξάρτητα της ορθότητας ή όχι αυτών.

Μορφές φανατισμού είναι: (Ο θρησκευτικός φανατισμός) που είναι και η χειρότερη μορφή φανατισμού που μπορεί να προκαλέσει βιβλικές καταστροφές, άλλες μορφές είναι, ο πουριτανισμός, ο συντηρητισμός, ο θρησκευτικός προσηλυτισμός, μάρτυρες του Ιεχωβά για παράδειγμα, η θρησκοληψία και άλλα. 
Σε όλες αυτές τις μορφές φανατισμού παρατηρείται μια στενή-περιορισμένη αντίληψη της πραγματικότητος, ένα είδος παρωπιδισμού

Όπως στο άλογο όταν του φορέσεις παρωπίδες πάει μόνο εκεί που του επιτρέπουν οι παρωπίδες και πορεύεται πλέον σύμφωνα με τις οδηγίες του αμαξά ή του εκάστοτε αναβάτη.
Ο θρησκευτικός φανατισμός είναι μια απ' τα ίδια, 
σκέτος παρωπηδισμός .

Ανάλογα φαινόμενα συμβαίνουν εν γένει σε οποιαδήποτε μορφή Φανατισμού. 
Αν όμως είναι Θρησκευτικός τότε παρουσιάζει ιδιαίτερη ένταση, γιατί η θρησκεία είναι ζωτική ανάγκη της ανθρώπινης ύπαρξης, αφού είναι συνυφασμένη με το αίσθημα επιστροφής στην πηγή.
Είναι ένα είδος δέσμευσης της ανθρώπινης ύπαρξης, στην διάρκεια του γήινου βίου της, να πραγματοποιεί εκείνα μόνο τα έργα, που ανοίγουν τον δρόμο επιστροφής στην μητέρα Ύπαρξη, από όπου η ψυχή έχει προέλθει και με την οποία βρίσκεται αενάως ενωμένη, παρά την ατομική της εμφάνιση. 
Κατά συνέπεια ο θρησκευτικός Φανατισμός ως παραλλαγή της θεμελιώδους ανάγκης του ανθρώπου, για θρησκευτικότητα, τρέφεται απ' τις ρίζες της ύπαρξης, και δύσκολα αποβάλλεται. 

Εάν τώρα ύστερα από κατάλληλη καθοδήγηση πιστέψουν, ότι κάποιος ή κάποια κατάσταση είναι ενάντια σ’ αυτή τους την πίστη, εγείρεται μέσα στο είναι τους  έντονη αντίδραση. 
Ως είναι  φυσικό δε επιχειρούν να ανατρέψουν την αιτία, ρίχνονται στην μάχη επί δικαίων και αδίκων, τυφλωμένοι από ένα παράλογο μίσος για ότι δήποτε αντιστέκεται. 
Δεν βλέπουν τίποτε άλλο απ’ αυτό που αυτοί θεωρούν σωστό, δεν σκέφτονται, δεδομένου ότι διακατέχονται από έντονο πάθος, που τους οδηγεί αργά ή γρήγορα σε Θρησκευτικό Φανατισμό. 
Ο φανατισμένος θρησκευτικά όχλος είναι τεράστια δύναμη και αρκεί ένα σύνθημα για να προβεί στις φοβερότερες καταστροφές και εγκλήματα. 
Ο οργανωμένος όχλος εν γένει διαπνεόμενος από φανατισμό είναι πολλαπλά καταστροφικός, γιατί συνυπάρχει το αίσθημα της θυσίας για κάτι ιερό. 
Οι ιεροί πόλεμοι στην ιστορία κατέληξαν να χυθεί το περισσότερο αίμα από οποιονδήποτε άλλο πόλεμο. 
Στο όνομα της Χριστιανικής θρησκείας για παράδειγμα, κατά τους λεγόμενους θρησκευτικούς πολέμους, έχει χυθεί το περισσότερο αίμα από οποιαδήποτε άλλη αιτία.

Μια θρησκεία μεταβάλλεται, εκπίπτει μέσα σε τρεις φάσεις., ξεκινάει σαν αυθεντική διδασκαλία και καταλήγει σαν εξουσία εκκλησίας. 
Η πορεία έκπτωσης μιας θρησκείας ακολουθεί πάντα τις ίδιες φάσεις, αυτές είναι:
Διδάσκαλος - Απόστολοι - Εκκλησία
Η αυθεντική Διδασκαλία, όπως εκφέρεται από έναν πεφωτισμένο Διδάσκαλο, υφίσταται μια πρώτη αλλοίωση από τους αποστόλους, οι οποίοι με όλη την καλή τους πρόθεση ερμηνεύουν κατά το δοκούν την αυθεντική Διδασκαλία, στην προσπάθειά τους να την κάνουν περισσότερο εύληπτη από τους απλούς ανθρώπους, προσθέτουν ή αφαιρούν τμήματα αυτής και δημιουργούν έτσι μια άλλη διδασκαλία σύμφωνα με την δική τους άποψη. Τέλος δε έρχεται η λαίλαπα της εκκλησίας η οποία τροποποεί-αλλοιώνει τελείως την πρωτογενή διδασκαλία και την προσαρμόζει στα δικά της μέτρα και συμφέροντα, με σκοπό την χειραγώγηση των αθώων πολιτών.

Αυτοί που φανατίζουν θρησκευτικά τους ανθρώπους ξέρουν πολύ καλά σε τι είδος ανθρώπων απευθύνονται.
Δεν φανατίζεις εύκολα μα κοινωνία με υψηλό βαθμό καλλιέργειας και  παιδείας
Σήμερα για παράδειγμα δεν θα μπορούσες να φανατίσεις θρησκευτικά έναν Ευρωπαϊκό λαό, γιατί έχει αρκετή παιδεία, θα μπορούσες ίσως να προκαλέσεις εξέγερση με άλλο κίνητρο, όπως την τρομοκρατία την οικονομία ή απειλή υποδούλωσης της πατρίδος. 
Οι λαοί της  νότιας Ευρώπης για παράδειγμα είναι πλέον επιρρεπείς σε (θρησκευτικό προσήλυτισμό).

Όμως για λαούς λιγότερο εξελιγμένους η θρησκεία παραμένει ισχυρό κίνητρο εξέγερσης.

Η ιστορία δείχνει ότι οι απλοί άνθρωποι κάτω από τον Φανατισμό της θρησκείας μετατρέπονται σε κοινούς εγκληματίες, καταστρέφοντας ιστορικά μνημεία και επιστημονικά αρχεία, που αν είχαν περισωθεί ίσως τώρα ολόκληρη η ανθρωπότητα να είχε βαδίσει έναν άλλο δρόμο, ίσως να είχε βρει το δρόμο της ειρήνης και της ανθρωπιάς και οι κοινωνίες να είχαν βρει το κλειδί της αληθινής ευτυχίας
Τέτοια ήταν η καταστροφή της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας.


                      ΥΠΑΤΊΑ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΉ

Τα άγρια ένστικτα που ξυπνάει μέσα στην ψυχή του απλού ανθρώπου ο Θρησκευτικός Φανατισμός, δεν ικανοποιούνται με υλικές καταστροφές, φτάνουν στην κορύφωσή τους με άγρια εγκλήματα, σαν αυτό που επιτελέσθηκε την ημέρα εκείνη της καταστροφής με τον φόνο της Υπατείας,  μιας αληθινής Φιλοσόφου και Γυναίκας και Ανθρώπου.

Ήταν η πρώτη γυναίκα αστρονόμος στον κόσμο και όχι μόνο, η τεράστια μόρφωσή της και η άρτια παιδεία της την είχαν κατατάξει στις πλέον επιφανείς προσωπικότητες της εποχής.
Από όλον τον κόσμο έρχονταν αναζητητές να ζητήσουν την γνώμη της, για επίλυση προβλημάτων κοσμικού ενδιαφέροντος.



Η ζωή της και οι αξίες της Υπατίας

Μια άλλη καταστροφή από φανατισμένους χριστιανούς ήταν το γκρέμισμα των μαρμάρων της μετόπης του Παρθενώνα στην Αθήνα.
Έργο ανεπανάληπτης αξίας και φήμης από τον υπέροχο καλλιτέχνη της αρχαίας Ελλάδος, Φειδία. 
Και δεν είναι μόνο αυτή η καταστροφή και βεβήλωση των ιερών, μια ολόκληρη εκστρατεία καλά οργανωμένη, με σκοπό να αντικατασταθεί η υπάρχουσα θρησκεία του Δωδεκάθεου από τον χριστιανισμό.



Την αρχαία Ελληνική θρησκεία οι χριστιανοί την αποκαλούσαν παγανισμό και τους αληθινούς Έλληνες πιστούς στο Δωδεκάθεο παγανιστές. 
Τι τους ενοχλούσε στην θρησκεία του Δωδεκάθεου ότι ήταν πιο ελεύθερη και αδογμάτιστη σε αντίθεση με τον χριστιανισμό ο οποίος στηρίζεται σε ένα δόγμα το τρισυπόστατο της θεότητας «πατήρ, υιός και άγιο πνεύμα» στο οποίο μάλιστα δεν επιδέχονται καμία συζήτηση «πίστευε και μη ερεύνα», ξεκόβοντας έτσι κάθε απόπειρα αμφισβήτησης. Σε αντίθεση με την Ελληνική θρησκεία η οποία είναι παντελώς αδογμάτιστη, απλά έχει εισαγάγει κάποιες θεότητες αντίστοιχες με τα φαινόμενα της Φύσης και τις ισχύουσες ηθικές αξίες.
Δέχονται μια και μόνη αρχή την ΠΑΝΤΟΔΎΝΑΜΗ ΦΎΣΗ 
και αυτήν μόνο σέβονται και υπηρετούν. .

Ο Καβάφης στο ποίημα Ιωνικόν μας λέει:

Γιατί τα σπάσαμε τ' αγάλματά των,
γιατί τους διώξαμε απ' τους ναούς των,
διόλου δεν πέθαναν γι' αυτό οι θεοί.
Ω γη της Ιωνίας, σένα αγαπούν ακόμη,
σένα η ψυχές των ενθυμούνται ακόμη.
Σαν ξημερώνει επάνω σου πρωί αυγουστιάτικο
την ατμοσφαίρα σου περνά σφρίγος απ' την ζωή των•


Μακάρι να βγουν αληθινά τα λόγια του ποιητή και να επικρατήσει οριστικά η αλήθεια και όχι η ψευτιά, η υποκρισία και ο εμπαιγμός των λαών.
Με μεθόδους σαν κι’ αυτήν που μετήλθαν μέχρι να επικρατήσει ο χριστιανισμός,  με Ιερές Εξετάσεις και καταστροφές που φέρνουν την ολόκληρη την ανθρωπότητα αιώνες πίσω στην εποχή των σπηλαίων.

e-mail: lykeios7@otenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου